grow stronger;


HOME LINKIES FACEBOOK TWITTER ASK.FM FOLLOW


Monday, March 30 - 0 COMMENTS

Pidato Piala Diraja Peringkat Negeri

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih.

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah. Walaupun tak berjaya mendapat Johan, tapi aku masih menang. Ya, ‘menang’gung kekalahan hahaha. Sejujurnya, inilah pencapaian tertinggi aku sepanjang hampir lima tahun bersekolah di sekolah menengah. Sebelum apa-apa, terima kasih buat semua yang setia mendoakan saya sejak awal lagi, ibu ayah, family, kawan-kawan baik hehe.

Sebelum pertandingan, terlalu banyak halangan terpaksa dilanggar. Terlalu banyak perkara untuk dihumban dalam kepala dan terlalu sedikit masa untuk diguna-pakai. Namun aku terus pejam mata dan ganyah halangan. Terus aku buang perkara yang kurang layak untuk membina kediaman di dalam kepala. Terus aku sental sisa-sisa masa yang tercicir.

26 Mac. Kegagalan bukan bererti selamanya aku perlu jatuh. Okey tak apa, kita cuba cari gali lagi bakat yang belum terserlah dalam diri hahaha.

Aku teringin nak buat statement yang ikhlas dari lubuk hati paling dalam. Walaupun tak menang, tapi aku happy sejak malam sebelum pertandingan sampai hari pertandingan. Cikgu dengan Hannan really really make my day hahaha. Dari Kota Tinggi ke Pontian patah balik ke Kota Tinggi, rasanya cuma 10 minit aku tak ketawa. Masing-masing bagi punchline sampai meleleh air mata ketawa. Inilah yang dinamakan ‘bahagia di sebalik tangisan’. Tak menangis pun sebenarnya pasal tak dapat jawab pidato spontan hahaha.


Akhir kalam, terima kasih Ya Allah di atas kurniaan rasa gembira bersama orang yang tak pernah aku rapat. Peliharalah mereka dan hadiahkan rasa bahagia buat mereka selamanya. Assalamualaikum w.b.t. 





Post a Comment

owner
archive
cbox
credit