grow stronger;


HOME LINKIES FACEBOOK TWITTER ASK.FM FOLLOW


Tuesday, February 3 - 3 COMMENTS

Bismillahirahmanirrahim.
Assalamualaikum w.b.t kepada yang sentiasa sudi menatap dan mentelaah blog yang tak berilmiah dan tunggang terbalik hasil karangannya. Jadi tanpa membuang masa, ingin aku hidangkan  pahit manis suka duka ranjau onak duri kehidupan ini sepanjang 1460 ++ hari di SMArT bersama empat puteri; Thuraya, Syamimi, Hajar dan Anis.

Telah kita susun helaian demi helaian muka surat kenangan terindah mahupun tragedi duka bersama yang menghambat perasaan detik-detik di sekolah; menjadi senaskhah buku memori, untuk tatapan kita di hari- hari dewasa yang sedang menanti.

Walaupun ayat ni bunyinya macam cliche sangat sangat,tapi aku tetap nak cakap; pejam celik pejam celik dah masuk lima tahun kita sekolah. Walaupun sepanjang lima tahun ini tak semuanya yang pernah terjadi itu indah, tapi percayalah wahai sahabat-sahabatku, all of you really really make my world.

Kawan. Masihkah menghijau di ingatanmu tentang kenangan kita? Ingatkah engkau kita bekerja bersama menghasilkan Majalah SMArT Edisi ke-21, kita menghabiskan waktu dengan berfaedah join kelab tunas, kita duduk semeja bila belajar, kita bersama mengelilingi sekolah, kita duduk kedai ABC makan keropok basah kuah rojak kita sambil gossip, kita berkongsi angan-angan sewaktu cikgu suruh buat kerja dalam makmal, kita keluar bersama walau tak selalu dapat peluang untuk keluar, kita celebrate birthday Anis dan Hajar, kita memperlekeh sesama sendiri (bergurau sebenarnya). Terlalu banyak perkara untuk aku ingatkan kembali, jadi konklusinya engkau ingatlah sendiri bagaimana bermulanya ikatan persahabatan ini dan berbillion lipatan kenangan yang pernah kita cipta.

Kawan. Mungkin nanti akan tiba masanya kita perlu duduk jauh jauh; mungkin seorang di utara, seorang di selatan, mungkin seorang di timur seorang di barat dan yang seorang lagi di timur laut. If the day was truly come; the day when we can’t be together anymore, please keep me in your heart. I’ll stay there forever because I keep all of you nicely with me in the deepest part of my heart.

Bila nanti kita semua perlu berjalan menuju hala tuju masing masing, bila kita perlu berlari mengejar cita- cita yang pernah kita impikan sewaktu di Makmal Kimia, janganlah buat buat lupa korang ada kawan yang duduk satu group masa sekolah menengah yang namanya Nur Izzatul Najihah binti Ismail. Kalau korang semua lupa aku, aku jotos kepala korang bagi ingat. Janganlah lupa kenangan-kenangan kita. Janganlah lupa flashback semula kenangan 2011 sammmmpai 2015. Janganlah lupa cita-cita kita nak kahwin sepelamin. Janganlah lupa kita pernah lepak walaupun hanya dekat MBO. Sebab kita kan kawan baik. Renung kembali mengapa kita masih bersahabat sehingga detik ini. Jangan sia-siakan ikatan ini.

Akhir kalam, ingin aku gulung-gulungkan kata terima kasih dan susun- susunkan ucapan kemaafan sepanjang keremajaan di SMArT buat yang setia membuka telinga seluas pantai Port Dickson mendengar isi hati; Nafisah Thuraya, yang selalu mencurah-curahkan juta-juta nasihat berguna sepertimana hujan mencurahkan airnya; Nur Syamimi, yang selalu mewarna-warnikan hari-hari aku seperti 7 warna pelangi yang mengindahkan dunia; Anis Sakinah, dan yang selalu buat aku rasa perempuan kena cun cun jaga penampilan; Siti Nurhajar. Until we meet again.

With love,
Izzatul Ismail



The ‘good bye’ is not the end of our story. It simply means “ You'll be miss by me “





Blogger Nur Syamimi said...

Ayat kau... ayat kau arghh pecah empangan yang aku bina bertahun-tahun dulu. Aduh ayat kau penuh dengan bunga-bunga yang berbau kimia betul. Tak tahu nak cakap macam mana, lelagi bila disulami dengan lagu kau yang uhhh tersentuh sangat. Hahahaha, thnks. Love you to the moon and back.

 
Blogger maizatul nabila said...

Woi kenapa sedih sangat entri ni

 
Blogger maizatul nabila said...

Ayat nak jotos kepala tu tak boleh bla hahaha

 

Post a Comment

owner
archive
cbox
credit