grow stronger;


HOME LINKIES FACEBOOK TWITTER ASK.FM FOLLOW


Friday, December 26 - 0 COMMENTS

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum w.b.t

Untuk terakhir kalinya buat tahun 2014 yang penuh warna warni kehidupan, aku titipkan sepatah dua perenggan kepada yang merindui diri ini hahah eee poyo.
Sedikit pesanan buat yang telah berniat menjadikan saya teman, sahabat mahupun bakal isteri *eyyyyy* , terimalah saya apa adanya. Saya, pastinya banyak perangai hodoh. Jadi, tegurlah saya dengan penuh hikmah, nescaya saya terima dengan hati yang ikhlas.

1.       13 September 2014. Jam 1:33 pagi saya dilahirkan di Hospital Kota Tinggi, Johor.
2.       Ditakdirkan nama saya Nur Izzatul Najihah binti Ismail.
3.       Cahaya mata ke dua daripada empat orang beradik.



4.       Allergic seafood, durian & pineapple
5.       Sejujurnya saya bukan pencinta chocolate mahupun makanan yang manis.

6.       Tak boleh minum air sejuk & air bergas
7.       Favourite food Tom Yam, favourite drink Apple juice


8.       Pemalu tapi suka berkawan.
9.       Sangat pemalu, tak suka pandang orang bila berjalan.
10.   Pendiam jika berada dengan orang yang tak dikenali, tapi kalau jumpa kawan boleh ketawa sampai runtuh bumbung rumah.



11.   Agak memilih *tak suka lelaki selekeh walaupun diri sendiri macam tak terurus* (high class) 

12.   Perfectionist. Sangat mementingkan kesempurnaan.*maaf*
13.   Terlalu mudah jatuh cinta dan suka dengan jejaka kacak melayu chinese look
14.   Setia, sangat setia.
15.   Mudah tersentuh walau zahirnya nampak kasar (touching)
16.   Peratus cemburu yang sangat tinggi
17.   Kadang ego, kadang tidak. Depends on the condition.
18.   Mudah menangis.
19.   Tak suka orang yang merokok.




20.   Straight forward
21.   Mudah tersenyum walaupun kena marah.
22.   Suka kritik orang yang kritik saya
23.   Suka berkarya dalam bidang penulisan; karier sebagai novelis tak pernah wujud dalam list cita-cita.
24.   Cermat dan jimat.
25.   Secara zahirnya nampak kasar, namun manja.
26.   Suka diberi perhatian.




27.   Tak pandai tipu orang.
28.   Tak suka benda complicated *malas berfikir*

29.   Tak suka menunggu *lebih rela balik sekolah jalan kaki daripada tunggu ayah ambil* *kalau suka, make a very perfect dinner & propose me, then kita attend kursus kahwin okay haha*
30.   Tak suka minta tolong orang *maaf, bukan sombong,saya rasakan saya akan menyusahkan orang lain*
31.   Tak suka marah orang lama-lama.
32.   Tak suka orang yang bercakap kasar/ perkataan kesat mahupun siot”.
33.   Senang marah apabila barang sendiri hilang.



34.   Tak suka killer subject lagi-lagi Add Math && Chemist.
35.   Suka sukan badminton, chess and cycling.
36.   Prefer language than numbers.
37.   Suka dengar muzik (piano)

38.   Rapat dengan ibu.
39.   Kalau buat kerja, mesti nak siap, betul & perfect *okey tahu teruk*
40.   Lemah lembut & sopan santun *eeeee*
41.   Last but not least, sangat menghargai.



Manusia sebaik-baik kejadian. Walau selangit keburukan yang kita ada, pasti terselit kelebihan di sebalik awan.

Beramal dengan kelebihan, usah bangga. Belajar dari keburukan, jangan putus asa.

Kekalkan yang baik, perbetulkan yang buruk.
Sejuta maaf andai keburukan-keburukan saya pernah menyentap rasa di jiwa kalian. Semoga bersua kembali di tahun hadapan. Jika tidak keberatan, kirimkan doa buat saya supaya saya sentiasa sabar dan istiqomah dalam mengenal ilmu-ilmu Allah.





Post a Comment

owner
archive
cbox
credit